För-VM, en enda stor jättegeting!

Confederation Cup har börjat!

En försmak av nästa sommars VM-slutspel och man känner verkligen hur det närmar sig! Ett VM är alltid ett VM och innebär en sommar med grillkvällar i goda vänners lag och en permanent placering framför tvn. Bara när jag hör Staffans, Glenns och Chris röster blir jag tänd och går igång på alla cylindrar. Många klagar på Staffan, att han inte håller måttet och borde kliva av. Men Staffans kommenterande under stora idrottsevenemang är lika naturligt som att man torkar sig i röven efter att man har skitit. Staffans och Glenns röster i kombination är en kombination som gör att det riktigt kittlar i brallan. Vad sa jag? Jaja, jag står för det.

Confederations Cup var det ja....

Alla matcher är goa om man "leker" att det redan är VM som spelas. Testa det, det funkar!

Det finns bara ett problem, och det problemet kvarstår även om man leker att det redan är VM. Jag talar givetvis om den jättegetingen som verkar befinna sig på samtliga arenor. Jättegetingen surrar ta mig f-n hela matchen och gör att kanalbyte eller avstängning av ljudet är ett måste om man inte vill få psykbryt på oljudet.

Nästa sommar när VM spelas kommer man, eller iallafall jag, titta på 20-30 matcher. Om inte oljudet försvinner så får man redan nu boka tid hos en psykolog, allt för att säkerställa att jättegetingljudet inte kommer att hembesöka en efter VMs slut. Bränn/bryt av/kasta bort/förbjud de oljudsframkallande verktygen som framkallar ljudet från världens största geting.

Ajajaj, nu hamnade jag i I-landsproblemsfällan. Men även den bäste kan fela=)

Jättegetingljudet är ju ett fantastiskt bra exempel på just I-landsproblem men jag kan inte sluta att störa mig på det. Ber om ursäkt för det!

Bloggade om just detta fenomen för två dagar sen, men inlägget försvann (!?) och jag orkade inte skriva om det, förrän nu!

Lyssnade ni förresten på Euro-smattret på Spotify som jag skrev om? Nähe, men gör det då!

Idag blir det inget låttips utan jag slänger in en Limerick som kanske kan leda till en Limericktävling. Inte!? Skit i det då!

En jättegeting från Eritrea
Sa till sin getingflickvän Svea
Vi gör massa läten
Ovanför arenornas säten
Så kommer vi hela världen att irritera

Slå den om ni kan! Var den inte bra? Nähä, gör en bättre då!

Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: S.

Det var en bra limerick! Duktig du är!



Här är en av mina favoriter:



Det var en man från Stora Höga

Som med sin kompis bruka böga

Men han slutade tvärt

Att slicka hans stjärt

När kompisen sket i hans öga



Väldigt pubertal men kan inte hjälpa att jag sitter och småfnissar lite varje gång jag hör den...



/S.

2009-06-18 @ 22:32:31
URL: http://sebulba.blogg.se/
Postat av: Markus

Jag erkänner mig besegrad!=)

2009-06-18 @ 23:21:26
Postat av: Raskolnikov

Jag tycker att din idé om att stänga av TV-ljudet för att lyssna på radioljudet var bra, genomför den!



Helvete vad jag har kämpat med att komma på en Limerick,jag är inkompetent på det området...



Grattis till jobbet förresten, nu förgylls Eksjökillarnas dagar av ännu en fantastisk pedagog och människa!

2009-06-23 @ 16:35:28
URL: http://raskolnikov.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan

Jag vill bara återigen säga hur levande jag tycker att den här bloggen är. Den fullständigt sprudlar!

2009-07-08 @ 12:15:23
Postat av: Kung Isaksson

Rit-Olas kommentar på fotbollskväll!

-När biljettpriserna höjs inför VM så försvinner tutorna.

Ola menar att användandet av tutor är klassrelaterat.

Mats "Hur i h#¤%&e fick jag det här jobbet" Nyström nickar medgivande utan att fatta vad Ola menar.



2009-07-17 @ 12:15:08
Postat av: Kollega

Levande!

2009-08-12 @ 19:21:04
Postat av: Den riktiga Mackan

Dags att uppdatera, Eksjöbon!

2009-08-13 @ 15:59:48
URL: http://svenskalararen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0