Fotboll skapar känslor!

Nyss hemkommen från en match i reserv B konstaterar jag att fotboll, på vilken nivå det än är, skapar känsor. Rätt som det är hör jag mig själv skrika DIN JÄVLA IDIOT till en lirare i motståndarlaget efter att den sistnämnde gjort en ruskigt ful och vårdslös tackling som i mina ögon borde renderat i två års samhällstjänst. Men icke, domaren viftar avvärjande och ger den vid namn icke nämnda spelaren ett gult kort. Då tappar undertecknad fattningen och skriker några väld valda ord, först till huvuddomaren och sedan till den "assisterande domaren" som ber mig hålla tyst. Slutar jag? Nej! Jag fortsätter att ifrågasätta domaren och frågar (skriker till) honom vad de lär sig på domarkurserna egentligen!? Assisterande domaren spänner ögonen i mig (ohhh) och frågar om jag vill ha ett gult kort... Vad fan svarar man på det?

Matchen fortsätter och jag är märkbart irriterad! Så här i efterhand kan man analysera sin insats ur ren " snack- och gnällsynpunkt" och konstatera att man ibland beter sig som en grottmänniska som envist försöker kommunicera trots att man bara kan använda sig av "ööööhhhh-läten" av olika karaktär. Men alla som deltar i någon form av tävling vet hur man, under matcher och dylikt, plockar fram tävlingsmänniskan i sig. Detta kan i sin tur medföra att man deltar i "neandertalar-VM" och visar sidor hos sig själv som inte syns annars.

En ventil är det och är ytterst nödvändig. Ibland tar det sig hela i negativa uttryck men det är ändå en ventil. Vissa spelar schack, andra går på trav. Så är det och så har det alltid varit.

Vissa småbarnsföräldrar går på fotboll och skriker könsord till domaren samtidigt som förälderns son  sakta men säkert lär sig fler och fler benämningar på mannens och kvinnans könsorgan.

En ventil är det. Inte alltid försvarbar men likt förbannad en ventil.

Viktigt är det dock att poängtera att man måste vara noggrann med att ställa om när man väl har stigit av planen eller vad det nu handlar om. Skulle ju vara ytterst olämpligt om jag imorgon, när jag stöter på min arbetsledare eller dylikt, skriker något okristligt och frågar var fan han har fått sin ledarlicens ifrån. Nej, inte speciellt lämpligt. Viktigt att ställa om är dagens budskap!

Dagens musiktips kommer envist presenteras i slutet av varje inlägg och idag ber jag er tolka Mr Dylans låt som vissa menar beskriver begynnelsen och skapelsen. Håller ni med?
http://www.youtube.com/watch?v=LRDq-gq-j28

Kommentarer
Postat av: Håkan

Trevligt ,trevligt

2009-06-03 @ 10:27:32
Postat av: S.

Bra att du bloggar igen!



Fortsätt så!



/S.

2009-06-03 @ 12:38:26
URL: http://sebulba.blogg.se/
Postat av: Martin

Kul att du bloggar igen, hoppas att det håller i sig länge...



en tanke bara, varifrån fick du den geniala idén att avsluta med ett musiktips ifrån?

Det var en otroligt bra tanke måste jag säga, ska bli skitskoj att följa!



Jag drog förresten bakgrunden till bloggnamnet för min käresta igårkväll, det skulle vara roligt om även du kunde ge din syn på "ormbacken" - kanske här i bloggen.

2009-06-03 @ 15:13:28
URL: http://raskolnikov.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

2009-06-03 @ 16:43:35
URL: http://www.youtube.com/watch?v=f0anaCNDvGo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0